tylko przez dziewięć miesięcy 2023 r. liczba kradzieży w sklepach wzrosła lawinowo. Z danych policyjnych wynika, że odnotowano ich w tym czasie już blisko 240 tys. Branża handlowa alarmuje, że w Polsce kwitnie złodziejstwo i powoli staje się to już problemem społecznym- martwi się https://businessinsider.com.pl/. Zdaniem ekspertów to efekt wysokiej inflacji, ale nie tylko. Z powodu kradzieży sklepy detaliczne w Polsce tracą rocznie niemal 1,7 mld euro.
Na jedną kradzież w sklepie przypada więc średnio ok. 6–7 tys. euro. Czyżby? Ale przecież była dyrektywa, że można, a nawet trzeba ukraść pierwszy milion. I tak tylko zawodowcy mają szansę na wyrobienie normy.
mieszkańcy Poznania będą musieli zapłacić „podatek” z tytułu posiadania balkonu, co dotyczy obiektów, które powstaną po wejściu w życie uchwały Rady Miasta – niepokoi sięhttps://samorzad.pap.pl/. Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu dementuje, że to podatek: „to dokładnie należność publiczna o charakterze niepodatkowym uregulowana na podstawie innych ustaw”. Konieczność należności wynika m.in. ze zmian definicji elementów składowych pasa drogowego (m.in. drogi, urządzenia obcego) wprowadzonych w nowelizacji Ustawy o drogach publicznych.
Niejeden rząd się głowi, jak tu obniżyć podatki. Okazuje się, że to łatwizna: zmienić definicje.
wariant czerwony Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej preferuje GDDKiA jako najkorzystniejszy. Prowadziłby on przez środek gminy Wiązowna, co bulwersuje Stowarzyszenie „Nie Tędy Droga”, które chce innego przebiegu – wzdłuż istniejącej DK50 i jako drogi ekspresowej, a nie autostrady. Stowarzyszenie zebrało ponad 10 tys. podpisów pod petycją sprzeciwiającą się budowie Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w obecnie planowanym kształcie. Obwodnica ma być częścią sieci dróg łączących wschodnie tereny z Centralnym Portem Komunikacyjnym pisze www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/
„Wariant czerwony” tłumaczy hasło Nie Tędy Droga. Co innego – wariant tęczowy.
trwa szturm Polaków na komisy samochodowe. W październiku import takich pojazdów wzrósł o rekordowe 26,2% i zanotował najwyższy wynik od dwóch lat. Cały rok 2023 powinien zamknąć się liczbą około 800 tys. rejestracji sprowadzonych aut. Mediana wieku tych aut to 10,9 roku, mediana przebiegu – 170 796 km, mediana ceny – 33 500 zł rzeczowo podlicza https://motoryzacja.interia.pl/
Nie tak dawno media się martwiły, że spadek importu samochodów używanych świadczy o kryzysie gospodarczym. Dlatego wzrost musi świadczyć o niesłychanym rozkwicie.
władze Gdańska, zamiast inwestować w dobrą ofertę transportu publicznego, kupują drogie autobusy zeroemisyjne, na które miasta nie stać. W efekcie pasażerów nie przybywa, rośnie liczba podróży samochodami, a co za tym idzie zanieczyszczenie powietrza. W tym roku w budżecie Gdańska zabrakło co najmniej 6 mln zł, aby przywrócić ofertę transportu publicznego z okresu sprzed pandemii. Liczba km przejeżdżonych przez tramwaje zwiększyła się o 2% wobec planu z 2020 r. – narzeka trojmiasto.wyborcza.pl/ dodając, że: – Opinie publikowane w naszym serwisie wyrażają poglądy osób piszących i nie muszą odzwierciedlać stanowiska redakcji.
Pięknie, ale trudno nie zauważyć, że ktoś tu nie odróżnia poglądów od informacji.