pierwsze miasto w Polsce, które uruchomiło regularne kursy autobusu napędzanego wodorem to Konin. Ale od razu doszło do usterki elektroniki i pojazd wciąż przebywa w zajezdni – donosi portalsamorządowy.pl. Autobus zużywa ok. 8–10 kg wodoru na 100 km, więc koszt przejechania takiego dystansu wynosiłby 320–450 zł, licząc wyłącznie koszty paliwa. Koszt 100 km autobusem elektrycznym wynosi 65–70 zł na 100 km.
Autobus jest inteligentny. Wie, dlaczego się zepsuł.
prokuratura nie dopatrzyła się nieprawidłowości w szkoleniu pracowników Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Lublinie – narzeka gazeta.pl. W marcu odbyło się tam szkolenie, w czasie którego grupa zamaskowanych mężczyzn z bronią wbiegła do biura. Strzały, groźby, kominiarki. Pracownikom grożono, kazano klęczeć przez półtorej godziny i zabrano przedmioty osobiste.
– Dobrze, że nikt nie skończył z zawałem – komentowali urzędnicy. Muszą wykazać więcej hartu. Wiadomo, że urząd pracy to główny cel gangsterów.
według raportu Climate Policy Initiative (CPI), metan odpowiada za 50% globalnego ocieplenia, a na walkę z jego emisjami przeznaczamy niecałe 2% funduszy. Aby uratować planetę, konieczne jest dziesięciokrotne zwiększenie wydatków do 110 mld dol. Ponad 100 krajów dołączyło do Global Methane Pledge, paktu na rzecz redukcji emisji o 30% do 2030 r. w stosunku do poziomów z 2020 r. Podpisanie zobowiązania ogłosili na szczycie COP26 w Glasgow prezydent Joe Biden i przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen.
Najwięcej metanu wydzielają, jak wiadomo, ludzie i zwierzęta. Wniosek jest prosty.
skumulowana strata spółki CPK, która ma zbudować Centralny Port Komunikacyjny, wynosi prawie ćwierć miliarda złotych – wylicza portal pasazer.com. 65% wydatków to zarobki. Pod koniec 2021 r. w biurze spółki pracowało 500 osób. W 2021 r. zarząd zarobił ponad 2 mln zł, a członkowie rady nadzorczej prawie 145 tys. zł.
Krótko przed tym czujnym odkryciem inni przypomnieli, że za poprzedniego rządu spółka do budowy Elektrowni Jądrowej przyswoiła miliony i nawet nie wymyśliła, gdzie EJ ma powstać. Taka, panie, spostrzegawczość.
były steward w pociągach PKP odsłania przed onetem.pl kulisy swej ekscytującej pracy. „Dwa lata później, dzięki doświadczeniu i obserwacjom zdobytym w czasie pracy w Warsie napisałem pracę inżynierską o organizacji pracy i projektowaniu stacji postojowych. Obecnie kończę studia magisterskie i podjąłem pracę w firmie związanej z koleją”.
Czekamy na inżyniera – stewardessę LOT-u.
wpis premiera Morawieckiego na Twitterze: – Drodzy rodacy, postarajcie się ocieplić swoje domy jeszcze przed tym sezonem grzewczym. Dotacje wynoszą do 90% kosztów remontu, w zależności od dochodów, i to wszystko refinansowane jest bardzo szybko – notuje wp.pl i dodaje: Cena styropianu wzrosła po zapowiedzi premiera. A ktokolwiek chciałby teraz zdecydować się na ocieplenie w ramach programu „Czyste Powietrze Plus”, to szanse na powodzenie są znikome. – Obecnie mam zajęte terminy do końca roku – mówi szef firmy, która specjalizuje się w termomodernizacji budynków.
Przecież wiadomo, że reguła krajowej ekonomii głosi: wskutek wzrostu popytu maleje podaż. Taki biznes po polsku.
spółka MPO Warszawa właśnie skończyła 95 lat. Z tej okazji przygotowała konkurs fotograficzny dla mieszkańców. Prace powinny przedstawiać pojazdy lub pracowników MPO Warszawa podczas wykonywania obowiązków służbowych lub mieszkańców w trakcie segregacji odpadów komunalnych przy pojemnikach z oznaczeniem MPO Warszawa.
Lepszy byłby festiwal piosenki śmieciowej ze szlagwortem: Drżyjcie odpady, nie dacie nam rady.
jaz.