eksperci oraz branża pomp ciepła wskazywali, że na polskim rynku oferowanych jest wiele wyprodukowanych w Azji pomp ciepła, które nie spełniają wymagań, nie odpowiadają parametrom technicznym z opisu. NFOŚiGW wskazywał, że nieuczciwi sprzedawcy wykorzystują dofinansowanie do tych urządzeń, które jest oferowane przez fundusz. Po 13 czerwca dotacje będzie można otrzymać tylko do pomp będących na specjalnej liście – informuje portalsamorzadowy.pl
Azjaci w ogóle nie spełniają wymagań. Zwłaszcza elektronikę należy natychmiast usunąć, produkowaną tam przez dzieci z wielkim śladem węglowym.
zakłady ubezpieczeń oferują nowe produkty ubezpieczeniowe dla instalacji odnawialnych źródeł energii (OZE), w tym farm wiatrowych oraz elektrowni wodnych. Wprowadzają jednocześnie ograniczenia związane z ubezpieczaniem sektora paliw kopalnych. Zakłady przekierowują przepływy finansowe na przedsiębiorstwa i projekty, które przyczyniają się do walki ze zmianami klimatycznymi. Przepływy te wyniosły w 2021 r. ponad 500 mln zł – wtóruje innowacjom Dziennik Gazeta Prawna.
Czemu tak nieśmiało: zawsze można upoważnić ubezpieczycieli do nakładania podatków na kopalnie i rafinerie.
profesor Władysław Mielczarski, ekspert ds. energetyki oznajmił dla wnp.pl: Polityka Europejskiego Zielonego Ładu jest i będzie bardzo kosztowna. Przede wszystkim zaś jest ona niemożliwa do zrealizowania. Ustanowiono bowiem nierealne cele – gdyby chcieć to osiągnąć, trzeba byłoby zamknąć cały przemysł, a ludzie musieliby się wyprowadzić ze swoich domów do namiotów. Ten Europejski Zielony Ład będzie szczególnie kosztowny dla biedniejszych krajów europejskich, Polacy stracą przez niego nawet połowę dochodu liczonego na osobę.
Połowę dochodów stracą, ale o ileż mniej wydadzą.
przepisy o patodeweloperce pierwotnie miały wejść w życie 1 stycznia 2024 r. Pod wpływem licznych apeli Ministerstwo Rozwoju i Technologii zdecydowało się przesunąć tę datę na 1 kwietnia. Okazało się jednak, że to nie wystarczy. Resort po dalszych apelach przesunął datę wejścia w życie przepisów na 1 sierpnia. Trzeba zmieniać projekty i na nowo załatwiać formalności. W efekcie liczba wniosków o pozwolenia na budowę w 2024 r. może znacznie spaść – zauważa prawo.pl.
Można wzmóc dalsze apele, ale patodeweloperce mówimy nie! Tanim mieszkaniom też więc powiemy „nie”.
pewien czeski diesel zużywa w cyklu swojego „życia” 164 MWh energii – to niższy wynik niż pewnej japońskiej hybrydy (167 MWh) czy włoskiego pełnego „elektryka” (171 MWh) – wynika z badania Life Cycle Assessment organizacji Green NCAP. Firma przebadała pełny cykl życia pojazdów z różnymi napędami i ich emisje, a wnioski są zaskakujące. Czy można zatem stwierdzić, że samochód z napędem diesla jest tak samo ekologiczny jak elektryk?– pyta motoryzacja.interia.pl. Do analizy porównawczej przyjęto nominalną żywotność pojazdu wynoszącą 16 lat i całkowity przebieg 240000 km.
Organizacja z „green” w nazwie zdradza własne ideały: przecież wiadomo, że pojazdy elektryczne ładują się z wiatraków i fotowoltaiki.
jaz.